maanantai 12. joulukuuta 2011

Diagnoosin vankina


Missä vaiheessa diagnoosista tuli se asia, joksi itseni määrittelen?
 Kun tarkemmin ajattelen, en ole enää mitään muuta, kuin F(aseta numerot tähän)-merkinnät. Järkevät ihmiset ovat asettaneet persoonani, mieleni, käyttäytymiseni ja ajatukseni kliinisten määritelmien taakse, joihin he uskovat.
 Aluksi minä en uskonut. Kapinoin diagnooseja vastaan, kunnes luovutin. Annoin muiden asettamien sanojen määritellä, kuka minä olen.
 Ja oikea minä katosi ja muuttui. Juuri siksi, miksi muut sanoivat.


.Kuvittelevat, että hulluuden voi määritellä
Diagnoosit rivissä
Poks
Ja se oletkin sinä
.

Ja olen perkeleen vihainen. Vaikka puran sen muihin oikeasti olen vihainen, suorastaan raivoissani, itselleni. Koska olen muuttunut katkeraksi ja kyyniseksi ämmäksi, joka vihaa maailmaa, kaikkia ja kaikkea.    

Oikeastaan ilman syytä. 



1 kommentti:

  1. Niin, mutta muista että voit yhä astua noiden diagnosien ohi ulkopuolelle. Kun tulet sille rajalle niin astu ruhkeasti rajan yli ja huomaat olevasi muuta kuin tautiluokittelu. Se on asia mikä sinun on tehtävä aivan itse. Huomaat ettei sinun tarvitse olla kokoaikaa vihainen yhteiskunnalle - vaikka kyllähän se kuseekin silmään aina kun on mahdollista. Mutta astu sen sairauden määrittelemän rajan yli - muutoin et pääse lokerosta pois. Jokaisessa laatikossa on kuitenkin jonkinlainen kansi tai portti josta sinne sujahdetaan sisään.

    VastaaPoista